Sign+ Awards

5 oktober 2012

Exposize overall winnaar van Sign+ Awards 2012

Exposize wint Sign+ Award 2012

Den Bosch, 5 oktober 2012

Exposize uit Eindhoven is met haar project 'Shopping windows by Kiki van Eijk' uitgeroepen tot overall winnaar van de Sign+ Award 2012. Tien genomineerde projecten dongen mee naar deze gerenommeerde vakprijs.

De Sign+ Award, een initiatief van het vakblad Sign+ Magazine, werd vrijdag 5 oktober uitgereikt tijdens een feestelijk en passievol evenement in De Orangerie in Den Bosch.

Vincent van Herk van Exposize nam de glazen Sign+ Award en een reischeque naar Las Vegas, voor een bezoek aan de internationale vakbeurs Sign Expo in 2013, in ontvangst uit handen van juryvoorzitter Hwie-Yang Kwee.

Categoriewinnaars
Exposize was niet de enige winnaar. Van de tien genomineerde projecten werden vijf projecten uitgeroepen tot winnaar in hun categorie. Deze categoriewinnaars dongen mee naar de overall prijs van de Sign+ Award.

Naast Exposize, overall winnaar en winnaar in de categorie Tentoonstellingsbouw, zijn de andere vier categoriewinnaars:

Categorie Indoor Signage:
'Aankleding Zorgcentrum Hanzeborg’, ingezonden door MeMo reclame, print en sign uit Lelystad

Categorie Outdoor Signage:
'Zuilen van Nike Sportswear', ingezonden door Centercom uit Amstelveen

Categorie Voertuigreclame:
'KLM Tile & Inspire’, ingezonden door PPP Nederland uit Dronten

Categorie Architectural Signage:
'Albelli Trapdecoratie’, ingezonden door Blomsma Print & Sign uit Zoetermeer.

Zij kregen op het feestelijke evenement allemaal een prijs uitgereikt, bestaande uit een glazen kunstwerk. Daarnaast kregen zij, net als alle genomineerden, hun projectpresentatie op canvas.





Vakmanschap
Het overall winnende project ‘Shopping windows by Kiki van Eijk’ werd door de vakjury geroemd als een sterk staaltje vakmanschap, dat alle belangrijke eigenschappen van een signproject in zich verenigt. "Het project heeft stopping power, maar is tegelijkertijd gemaakt met oog voor detail, waarbij het vakmanschap goed tot zijn recht komt in de combinatie van gebruikte materialen en technieken", aldus Kwee namens de vakjury.

Het Franse modehuis Hermès staat bekend om de opvallende styling van haar etalages. Aan designer Kiki van Eijk de eer om vijf etalages in te richten in de Amsterdamse vestiging van de Bijenkorf. Exposize werd gevraagd te adviseren en mee te denken over de wijze waarop het getekend beeld kon worden vertaald naar fullcolour printwerk dat op grootformaat in de etalages kon worden ingezet. Exposize verzorgde de geprinte items en de montage op locatie: gevormde achterwanden, contourgefreesde modellen en kleurrijke vloerdecoraties. Een mooie uitdaging voor een signmaker.

Jury
De vakjury bestond uit een aantal gerenommeerde personen uit verschillende disciplines in en rond de sign- en reclamewereld, onder voorzitterschap van Hwie-Yang Kwee (directeur Fleet Modification Group bij Pon Commercial Vehicles). De jury bestond verder uit Walter Lommaert (directeur Total Concept en winnaar Sign+ Award 2010), Roel Stavorinus (Roel communicatie en designmanagement), Marieke Bossina (eigenaar-directeur SignMedia), Babs Estourgie en Rutger Sterk (instructeurs Sign & Printmedia Grafisch Lyceum Rotterdam).

De Sign+ Award is een tweejaarlijkse vakprijs voor de totale signbranche en wordt georganiseerd door het vakblad Sign+ Magazine, een uitgave van Eisma Businessmedia.

Meer informatie en een overzicht van alle genomineerden is te vinden op http://award.sign.nl

Terug naar vorige
Bezoekadres: T +31 (0)20 543 55 56
Boeing Avenue 209 E info@zso.nl
1119 PD  Schiphol-Rijk W www.zso.nl
©2017 | ZSO